19 juli 2009

Fototriss: Mitt smultronställe

Om ett smultronställe är den plats där man trivs bäst, då råder det inget tvivel om var mitt smultronställe finns: i mitt hem. Här finns mycket av det som betytt och betyder mest för mig: mitt lek- och arbetsrum som rymmer musiken – skivorna, instrumenten, hemstudion – böckerna, bilderna, datorn ... och ett oräkneligt antal andra ting. Utsikten från balkongen har jag inte tröttnat på; åsynen av himmel och vatten gör gott för själen.

Här på min nya blogg visar det sig att bilderna är klickbara. Klicka på – och de blir omåttligt stora. ;-)








Var andra funnit sina smultronställen kan du se här:

10 kommentarer:

Mia sa...

Gillar din tolkning av Smultronställe - var inne på liknande tanke först, att mitt soffhörn hemma inte alls är fel :)
Mia

Munin sa...

Annorlunda tolkning av smultronställe, det sägs ju borta bra men hemma bäst och det stämmer nog oftast :)

Pialotta sa...

Ja du varför inte.. trivs man hemma så är det verkligen ett smultronställe om något.. du har ju alla dina intressen runt dig i musik och allt:-) Härligt att få en inblick:-)

cat sa...

Ja visst är det skönt hemma och klart att det kan vara smultronställe:)

Jenny sa...

Det ser ju ut att vara ett riktigt hemtrevligt hem. Det är just det - ett smultronställe är ju ett ställe där man ALLTID trivs. Att trivas hemma är ju det bästa som finns. :)

Erik "Semlan" sa...

Kanske inte så konstigt att det blev det smultronställe det blev. Du ger själv svaret i texten Bosse. Men int' har du kommenterat på annan plats..! som du skrev. Fick du besök?

Bo Halén sa...

Jodå Erik, det har jag visst. ;-)

Anonym sa...

Det var en toppen tolkning.
Egen härd är guld värd och jag kan
nog känna detsamma om mitt hem.
Ju äldre jag blir desto mer trivs
jag hemma.

Natthälsningar
strömma

Jah Hollis sa...

Visst betyder väl hemmet mycket för oss alla, eller? Och då kan det ju mycket väl ses som ett smultronställe.
Önskar bara jag hade samma ordning och reda som du har, :-)

Majsan sa...

En härlig tolkning. "Mitt hem är min borg" och det är ju helt sant.. :)