27 juli 2009

Hälsning från heta Kreta


Ego, Michaela, Alessandro i Chania söndag kväll.

Trevlig plats att blogga på.

I dag blåser det från havet, så det är inte lika hett som i går. När vinden gör luften sval är det fara å färde för min vita och något överkänsliga hud; då märker jag inte hur solen bränner. Jag har redan bränt mig, trots noggrann insmörjning med solfaktor 15. Kanske avstår jag från stranden i dag. Eller så går jag dit och lägger mig under ett parasoll mellan simturerna.

Vi njuter fantastiska dagar och halva nätter här. Hotellet är en dröm av hög kvalitet på det mesta, mycket smakfullt och vackert, vänlig och hjälpsam personal, riklig och välsmakande frukostbuffé, stor pool, behagligt strandområde och så vidare. För mig känns det underbart att simma i Medelhavet igen. Det här är ett lyxliv som jag inte är van vid, jag har inga svårigheter att gilla det. Tack till Sandro som är den som möjliggjort denna välfärd. :-) Han är just nu vid receptionen för att hyra jeep inför morgondagens utflykt till Elafonissi, Kretas Maldiverna. Jag är tveksam till om jag kan följa med, där finns ingen skugga, bara sand och hav, så med tanke på min redan svedda hud bör jag nog stanna här där skydd från den obarmhärtiga solen finns.

Eventuellt fyller jag på den här rapporten senare, det finns en del att berätta. Men nu ska jag avnjuta en dubbel espresso, en cigarett och den storslagna utsikten över havet ute på terrassen.

2 kommentarer:

Erik sa...

Mysigt gruppfoto, verkar vara lång exponeringstid, med tanke på "spöket" bakom dig Bosse ;-) Håller med, den miljön för bloggande gör bloggandet rätt ointressant... ser väldigt trevligt ut. Synd att du bränt dig, hoppas det inte är för allvarligt (tog ni med kylbalsam?). Har sett på väderkartor att du är i värsta högtrycket! Södra Europa har ett stort stabilt H. Anar att nätternas svalka är skön mot de varma dagarna. Må fortsatt gott där vid Medelhavet Bosse! Med tanke på vårt gråväder skulle jag gärna ha samma utsikt när jag skriver detta :-)

siri skywalker sa...

Haha, din kommentar fick mig att flina, något jag verkligen behöver idag!

Ni ser ut att ha haft det underbart på kreta. (är lite avis..hmf!)mysiga bilder!

:)