28 augusti 2009



Har ni sett den här annonsen på nätet? Någon som har testat? Jag har det inte och tänker inte heller göra det. Tänk om man får veta att man kommer att dö till exempel den 1 januari 2010. Även om man inte tror ett smack på den här sortens larv – vem skulle ändå inte bekymra sig en smula inför det givna datumet? Skulle en viss tvångstanke rent av göra sig gällande? Kanske blir man så stressad att man tuppar av just den dagen. Skulle det i så fall kunna kallas för en självuppfyllande profetia?

2 kommentarer:

ElStiffo sa...

Kan bara hålla med! Jag skulle a-l-d-r-i-g ta reda på det.

siri skywalker sa...

jag gjorde ett liknande test. men har tillochmed glömt bort datumet..hm.. men jag minns att dt var ganska ungt. jag skulle bli runt 30.. kanske en riktigt rockstjärne-död? ;)