19 augusti 2009

Om Sverre

Min vän Sverre dog för många år sedan, jag vet inte vilket år för vi hade tappat kontakten när han gick bort. Jag såg hans dödsannons i tidningen och jag är säker på att jag klippte ut och sparade den, men jag vet inte var jag har lagt den. Minnen av Sverre återkommer ofta. För åtta månader sedan satte jag ihop ett litet bildspel om honom där jag använde de bilder jag har samt en av de låtar han spelade in på 60-talet. Resultatet la jag ut på YouTube. Nu, inom loppet av en vecka, har jag fått vänlig och uppskattande respons från Sverres tre söner och hans exhustru via hennes dotter. Jag är glad och rörd av deras ord. Det känns som om jag åstadkommit åtminstone en video som berört.

3 kommentarer:

Laila sa...

Det var verkligen ett fint minnes-bildspel som berörde även dem som inte vet vem Sverre var!

Erik sa...

Fina gamla foton du lagt in i videon. Förstår din glädje, att dina Sverre-minnen berörde anhöriga. Vackert. :-)

Bo Halén sa...

Tack, Laila och Erik!
:-)