25 oktober 2009

I Israel

Det här var ta mig tusan det struligaste och mest tidskrävande bildspel jag satt ihop och laddat upp. Ibland vill inte tekniken fungera som jag vill att den ska göra, vare sig i datorn eller på YouTube. Men efter några timmars slit fick jag ändå ihop en del av de bilder som jag tog i Israel för några år sedan. Merparten av dem är från Tel Aviv där jag firade min 65-årsdag tillsammans med den israeliska delen av min familj. Slutet av bildspelet är från Bahai Garden i Haifa, den allra sista delen från de arabiska kvarteren i samma stad. Kameran vandrade mellan Limor, Maria och mig. Det tvära slutet på bildspelet skyller jag på YouTube.

Musiken:
Moorea med Gabor Antal Szucs och Zoltan Pomazi.
Our Spanish love song med Pat Metheny och Charlie Haden.



Klicka på HQ när videon startat så blir bildkvalitén lite bättre.

2 kommentarer:

Erik sa...

Oj, vilken bildkavalkad! :-) Ibland, i vissa foton anar man den svala värmen. Just nu skulle jag gärna flyga ut i Saharaöknen och bara njuta :-) Tyvärr funkar inte det, får kolla in Skolforum uti Älvsjömässan istället... Kan nog vara en öken här och där... ;-)

Bo Halén sa...

Yeah, en enkel till Sahara önskar man ibland. Den enda öken jag upplevt är den minimala öknen på Gran Canarias sydspets. Två gånger har jag åkt buss genom Negev-öknen i Israel, men det var nattetid så jag såg inte ett smack. Det finns stunder när jag avundas författaren Amos Oz som bosatt sig i nämnda öken. Undrar när/om han får något Nobelpris? Men då skulle väl Sverige få större delen av arabvärlden som fiende.