01 november 2009

Alla helgons dag

Jag reste till Spånga kyrkogård, planterade ljung och tände ljus på min systers grav. Som alltid den här dagen var det många besökare där. Det är en kyrkogård där många som invandrat till Sverige under den senare hälften av 1900-talet ligger begravda. Bilder av de avlidna finns ofta på gravstenarna, en tradition som jag tycker om. Det arabiska språket talades omkring mig.








Spånga kyrka, en gammal byggnad med intressant historia. De ursprungliga delarna av kyrkan byggdes någon gång mellan 1175 och 1200.


Bondeska gravkoret.

På hemvägen tog jag ett par bilder på Tenstas tunnelbanestation:



2 kommentarer:

Erik sa...

Intressant studiebesök för en som aldrig besökt Spånga kyrkogård.
Måste bara nämna Nollan i veckans triss, tror den bloggen kan vara värd ett besök, http://absolutanollpunkten.wordpress.com
kanske feltänk, men hoppas du förstår Bosse. Tack (kan ju också läggas till).

siri skywalker sa...

Det finns ingen finare konst än bra budskap skrivna på otippade ställen. Jätt fint.