08 augusti 2010

Fototriss: symmetri

Det var längesen jag deltog i Fototrissen, men ämnet symmetri kändes stimulerande. Jag har varit inne på Fototrissen och tittat på en del bidrag, många väldigt fina bilder med utmärkta exempel på symmetri, men också många bilder där fotografen inte verkar ha förstått vad begreppet symmetri betyder. Ändå har han/hon inte fått en enda kritisk kommentar, bara beröm. Det är Fototriss det!

Inte 100 % symmetri, jag vet. Någon som vet var bilden är tagen?
Kyrka i Amsterdam.
Takinteriör från samma kyrka.

8 kommentarer:

Beppan sa...

Det där taket var fantastiskt vackert!!
Symmetri på hög nivå........:-)

Anonym sa...

Snygga bilder! Taket är enastående.

Gunvor sa...

Kyrkan och taket..superfina!Bra trissat!

@Receptomaten sa...

Kyrkor och tak är magiskt. Fin trissat!

Ma.links sa...

Mycket fina bilder.

Jah Hollis sa...

Det är väl het enkelt så att det finns en väldigt fri tolkning när det gäller Fototriss. Men ska man vara kritisk så ser jag ingen som helst symmetri i din översta bild (ingen halva är en spegling av någon annan), men det är ju en bra bild i alla fall.
Kan man dra till med en vild gissning: någon okänd del av Stadshuset i Stockholm?

Bo Halén sa...

"Ingen som helst symmetri"? Där tog du i lite i överkant.

ElStiffo sa...

Ja det är en upplevelse man får ibland. Att människor är ute och blajjar. Och det gör jag själv också dessvärre...