21 november 2017

Apple



När jag ser den här filmen tänker jag på vilken otrolig utveckling Apple genomgått på mindre än 20 år. När jag köpte min första Macintosh 1998 var konkursen inte långt borta för företaget. Men så lanserade man iMac där dator och bildskärm inte längre var separerade. Försäljningen ökade påtagligt. Några år senare kom deras succéinnovation iPod. Pengarna strömmade in och Apple fick ett rejält lyft. Det fortsatte med iPhone, som revolutionerade branschen för mobiltelefoner, och iPad. Imponerande! Nu är jag inne på min fjärde Mac, men är ändå ganska sur på Apple. Deras ständigt nya modeller innebär ofta att de plockat bort värdefulla funktioner. Detsamma gäller för deras uppdateringar av mjukvaran. Men har man en gång börjat använda Mac så känns ett byte till PC och Windows ganska avlägset.

Inga kommentarer: