12 oktober 2009

Därför är det bättre med email

5 kommentarer:

Erik sa...

Din film väcker gamla minnen. Jobbade ju som "trappsnigel" under en del år på Södermalm (Sthlm 4, Folkungagatan). En del hundar och katter var verkligen galna. Själv såg jag aldrig insidan då, ibland höll man fortfarande i en del av kuvertet i trapphuset när hunden bitit av resten av posten på insidan av brevinkastet. Man fick passa sina fingrar! ;-)

Laila sa...

Ha ha! Jag känner också igen det där från tiden som brevbärare i Gbg (innerstan). Precis som Erik säger: Man fick passa fingrarna, särskilt med de där brevinkasten som gick inåt och var lite tröga, så man var tvungen att sticka in fingrarna för att öppna... :-)

Bo Halén sa...

Min postala karriär inom brevutbärningen inskränkte sig till tre dagar i slutet av 50-talet, sedan insåg både postmästaren och jag att det var rätt yngling på fel plats. Därför slapp jag hund-traumat och kunde skratta gott när jag såg videon. ;-)

El Stiffo sa...

Mycket kul, korkade djur...

Erik sa...

Ja, skratta kan jag åt klippen. Den skrämmande effekten är sedan länge glömd/förträngd. Dumma djur är alltid kul, korkade människor ännu roligare. Brukar se AFV ibland på kanal 5. Klart underhållande. :-)