14 april 2014


Efter översvämningen i min lägenhet måste kök och vardagsrum tömmas på allt. Det blev ett 60-tal flyttkartonger som sändes till magasinering. Jag ville systematisera nedpackandet av några hundra böcker, cd och LP-skivor, så att upp-packandet och sorterandet skulle bli så lätt som möjligt, men det gick inte att få flyttkillarna att följa instruktionerna, så följden blev att det mesta packades huller om buller.

Efter återflytten har jag tillbringat många timmar med att sortera allt och placera det på plats i hyllorna. Det har faktiskt varit en ganska trevlig sysselsättning. Jag har tagit god tid på mig, suttit och bläddrat i många böcker, läst lite här och där, påmints om tidigare läsning, associerat och skrivit.

Nu återstår endast några travar litteratur att kategorisera och placera.

Inga kommentarer: