12 augusti 2021

För många år sedan höll jag på med syntar och trummaskiner som jag styrde från datorn. Jag skaffade mig till och med en utbildning på EMS (ElektronMusikStudion i Stockholm). Men skrivandet tog över och nu är det mest målandet som gäller. För några dagar sedan kom det ett mail från Audiotool, ett företag som tillhandahåller en hel musikstudio gratis på nätet. Jag lattjade en del med deras ganska avancerade utrustning för längesen, men när min 27-tumsdator pajade tog det slut. En stor skärm känns nästan som en förutsättning för att man ska kunna jobba ordentligt med programmet. Nu blev jag ändå lite sugen på att testa det ännu mer utvecklade programmet, trots att min dator numera bara är utrustad med en 21-tumsskärm. Insåg att jag glömt det mesta av vad jag en gång lärt mig, men slängde ändå ihop ett litet trumpattern. Här är adressen till Audiotool om någon är intresserad av att testa: https://www.audiotool.com/

Inga kommentarer: