19 september 2009

Konstiga Comviq

Jag har min mobiltelefon ansluten till Comviq med ett kontantkort. Jag förstår inte hur det företaget fungerar.

För en stund sedan skulle jag lyssna på ett missat samtal i min mobil. En automatisk datorröst lät meddela att det inte var möjligt, eftersom det bara fanns 26 öre på mitt konto. Via internat tankade jag då på med en hundring. Logiskt sett borde jag då ha 100 kr och 26 öre på mitt konto. Men när jag gick in och kollade kontot på nätet fanns det 131,26 kr där. Varifrån kom de 31 kronorna? Och en annan sak som förbryllar mig är hur pengarna på mitt konto ibland minskar trots att jag inte ringt ett enda samtal. Jag utgår ifrån att det är meningslöst att kontakta Comviq för att få en förklaring till underligheterna.

Någon som har varit med om något liknande?

3 kommentarer:

Erik sa...

Hej Bosse! När andra ringer till dig så får du en liten bonus. Olika beroende på hur långa samtalen är. Så de dryga 30 kronorna är andra som ringt till dig och gett dig bonus. Att du däremot tappar pengar utan att ringa, det förstår jag inte. Ha en skön söndag :-)

El Mobilo sa...

Bosse! Byt genast till Knock Out! Det blir billigare om du har mobilen som enda telefon. 69 öre i minuten, flatrate alltså.
Jag har tappat 30 spänn på ett 2 minuters samtal och liknande flera gånger. Jag antar att det beror på att det tar lite tid mellan det man ringde och tillfället när det redovisas (om någon förstår vad jag menar)Eller så blir vi blåsta. Vem orkar gå till botten med detta? Inte jag just nu. Ö.h.t. så är inte konsumentkollen på samtalsleverantörer speciellt imponerande. Var är Råd och Rön när vi behöver dom?

Bo Halén sa...

Tack Erik, nu vet jag bättre.

El Mobilo, jag får kolla upp Knock Out. Tack för tipset. Beträffande Råd & rön så har jag inte någon koll på vad de har att förtälja om saken. Jag var prenumerant en gång i tiden, nu har jag inte prenumeration på någon tidning, inte ens MacWorld.